Dersin Adı | Görsellik ve Mimarlık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 350 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, mimarlıkta görsel iletişime yönelik yöntem ve araçların tanıtılmasını amaçlar. Ders, çeşitli görsel medya temsilleri ve farklı ölçekler ekseninde aktarılacak olup, mimari mekanı okumak ve temsil etmek için görselleştirme araçlarını tanıtır; mekânsal analiz için coğrafi, mimari ve metinsel bilgileri oluşturur ve yorumlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki bölümden oluşur. Her ders, fotoğraf teknikleri, grafik tasarım, görsel iletişim yöntem ve araçlarını sunum ve örnekler üzerinden 2 saat işler, kalan 1 saat ise sınıf-içi çalışmaları ve uygulamaları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Mimarlığın Görselleştirilmesi: Farklı Medya ve Ölçeklerde Çalışma | Visuality for Architects: Architectural Creativity and Modern Theories of Perception and Imagination. Branko Mitrovic, University of Virginia Press, 2013. |
3 | Bilginin Görselleştirilmesi: İçerik Oluşturma ve Verilerle Eskiz Yapma | Ödev # I “Data Humanism, the Revolution will be Visualized”, Giorgia Lupi, 2017. Observe, Collect, Draw!: A Visual Journal. Giorgia Lupi & Stefanie Posavec, Princeton Architectural Press, 2018. |
4 | Mimarlıkta Kolaj: İçeriği Karışık Medya ile Görselleştirme | Ödev # II Collage City. Colin Rowe, The MIT Press, 1984. |
5 | Mimari Diyagram | Ödev # III The Manhattan Transcripts. Bernard Tschumi, Wiley, 1994. |
6 | Mimari Fotoğrafçılık: Mekanı İmgelerle Okumak | Ödev # IV Learning From Las Vegas. Robert Venturi, Denise Scott Brown and Steven Izenour, The MIT Press, 1977. |
7 | Haritalar Bize Ne Söyler?: Mekansal Görselleştirme Olarak Haritalar | Ödev # V Mapping Istanbul, Pelin Derviş, & Meriç Öner (Eds.), Garanti Galeri, 2009. |
8 | Proje I - Teslim | |
9 | Görsel Dosya Oluşturma | Dijital Gösterim Teknikleri |
10 | İçeriğin Küratörlüğü: Görsel Araç Olarak Yayınlama | Dijital Gösterim Teknikleri |
11 | Mimari Sergileme: Görsel İçeriği Görüntüleme | Dijital Gösterim Teknikleri |
12 | Proje Çalışması | Proje Değerlendirmesi |
13 | Proje Çalışması | Proje Değerlendirmesi |
14 | Proje Çalışması | Proje değerlendirmesi |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Proje II - Teslim |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Collage City. Colin Rowe, The MIT Press, 1984, ISBN: 9780262180863. Design Studies: A Reader. Hazel Clark & David Brody (Eds.), Berg Publishers, 2003, ISBN: 9781847882363. Learning From Las Vegas. Robert Venturi, Denise Scott Brown and Steven Izenour, The MIT Press, 1977, ISBN: 9780262220200. Mapping Istanbul, Pelin Derviş, & Meriç Öner (Eds.), Garanti Galeri, 2009, ISBN: 9789944731164. Notations: Diagram & Sequences. Bernard Tschumi, Artifice Books on Architecture, 2014, ISBN: 9781908967572. Observe, Collect, Draw!: A Visual Journal. Giorgia Lupi & Stefanie Posavec, Princeton Architectural Press, 2018, ISBN: 9781616897147. S, M, L, XL. Rem Koolhass, Bruce Mau and Hans Werlemann, Monacelli Press, 1997, ISBN: 9781885254863. The Manhattan Transcripts. Bernard Tschumi, Wiley, 1994, ISBN: 9781854903815. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 65 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 21 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 89 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest